ספירת הוד

הוד הוא ענווה משולבת באסרטיביות. אדם צריך תמיד לשאוף להתקדם בעבודת ה’ שלו ובכל דבר שהוא מאמין שעליו לעשות בעולם. אני צריך להיות עניו, אבל לא יותר מדי, כי אם אני יותר מדי עניו, הענווה שלי אינה ענווה. ענווה זו פסולה משום שאני מאפשר לכולם לדרוך עליי ולעשות ממני סמרטוט. בצורה זאת לא אצליח לעשות משהו בעולם. כדי להתקדם צריך קצת עזוּת, אבל אם העזוּת הזאת אינה עטופה בענווה, היא מחסירה מהקדושה שלה. זה הוד. זו הנקודה העדינה בין הענווה לבין העזוּת שאני צריך בשביל לעשות בעולם מה שצריך ומה שה’ ברא אותי בשבילו. יש אנשים שיודעים לארגן את חייהם ויש כאלו שחיים בצורה לא מאורגנת, הכול לא מסודר ולא מסתדר להם. כדי לארגן את החיים דרושה חוצפה מסוימת, אך יותר מדי חוצפה זה לא טוב, ולהיות סמרטוט שכולם רומסים גם זה לא טוב. 

אם אתה מאפשר לאחרים לרמוס אותך, לא תגיע לשום מקום. עליך קצת לדחוף את עצמך קדימה, ואם אתה דוחף את עצמך יותר מדי, זו כבר גאווה לא נכונה. לכן צריך איזון.

 אנשים חושבים שלארגן את החיים פירושו שהם לא זקוקים לאיש. באנשים האלו יש הרבה מאוד חוצפה, והם חושבים שאנשים אחרים ורגשותיהם של האחרים לא קיימים. זה לא מראה שהם מאורגנים על החיים.

אנו מחכים למשיח שיבוא, ואז כל העולם יהיה מאורגן.

יש אנשים שחושבים שמשיח מסמל אהבה חופשית. אשתי, אשתך הכול בשותפות. איך זה נשמע לכם? מגעיל, נכון?

הירח והשמש מתערבבים בשעות הפעילות שלהם. איך זה נשמע לכם? איחוד מושלם, נכון? מגוחך. זו לא האחדות שאנו מחפשים וגם לא הארגון הנכון שיחזיק את העולם. צריך גבולות בעולם.

מצחיק לחשוב שחתול וכלב יתערבבו או שתפוח ופרח יתערבבו, נכון?

צריך להיות סדר בעולם. אחדות אין פירושה שאין גבולות. אם מישהו יאמר: אני אוהב כל כך את החבר שלי, והוא יכול להיות עם אשתי ואני יכול להיות עם אשתו. הבית שלי עומד לרשותו בכל עת, והבית שלו עומד לרשותי.

איך תרגישו אם כל אחד ייכנס לבית שלכם כשבא לו? אנחנו ביחד, באחדות, לא?

מגוחך, נכון?

הילדים שלי הם שלי ולא של מישהו אחר. ואשתי שלי ואני שלה ולא של אף אחת אחרת. כך גם הדת שלי, רק היא שלי ולא שום דת אחרת, כמו שהדת שלך היא שלך.

נניח שהחלטתי להיות אוניברסלי. לכן לא אנוח בשבת אלא ביום ראשון, והשנה אחגוג כריסטמס במקום חנוכה. אדם כזה הוא לא אוניברסלי, הוא חסר זהות. אין לו מושג מי הוא, והוא לא יודע איפה הוא מתחיל ואיפה הוא נגמר. 

מתוך הספר כל יום יהלום, הרב שלמה קרליבך

להזמנת הספר והרצאות 0548048602

Home

About The Author

Similar Posts